6 Ağustos 2016 Cumartesi

Gidiyorsun - Peyami SAFA (ANITKABIR ÖZEL DEFTERINDEN ALINTIDIR)



Seni iki defa gördüm...

Birincisi, bundan on yıl evvel, Dolmabahçe’nin müzayede salonunda. Latin harfleri konferansının akşamıydı. Büyük avizeden yüzlerce güneş yağıyordu. Bütün madenlerden ve yıldızlardan fırlayan pırıltı içinde sen, büfenin önünde idin. Bir parmaklık halinde seni çeviren hayranlarının ortasında, elini lacivert çizgili pantolonuna koymuş, tarihi sarsan başının, öne doğru, müthiş kuvvetini saklayan yumuşak, tatlı, nezih eğilişinle, saçının rengine uygun ve aynı madendenmiş gibi çınlayan altın sesinle konuşuyordun. Sonra büyük sofranın başına geçtin. Senin harf ve zafer menkıbelerini, senin ağzından ve ayakta dinledik. Ağlayanlarımız vardı. Sabaha kadar bazen neşeli, bazen müstehzi, bazen öfkeli ve bazen de muammalı sen söyledin. Dokuz saat, fasılasız, seni dinledim, seyrettim ve gözlerinin zümrüdünü bir mahfazaya pırlanta koyar gibi hatırama yerleştirmek için, bütün bakışlarını, sonra yüzünün bütün çizgilerini ve bütün tavırlarını ezberledim.

Seni yakından ikinci görüşüm, gene Dolmabahçe’de, bütün halkla beraber, dündür. Dün, aynı salonda gene seni tavaf ediyorduk. Fakat avizen yanmıyordu. Sofran dağılmıştı. Altın başın ve altın sesin, içimde mavi ufuklar yanan gözlerin yoktu. Hacmin altında yattığın Türk bayrağından daha küçülmüş, manan oldan daha büyümüştü. Susuyordun. Fakat bana gene birçok şeyler, daha derin şeyler söylüyorsun gibi geldi. Bu defa muhatabın birkaç kişi değil, bütün millet, bütün tarih ve bütün istikbaldi.

Bu gün gidiyorsun. Hani o ilk geldiğin günler kurulan taklar, hani o bütün şehrin nidaları, hani o yaşa gaziler, yaşa ulu önder, yaşa büyük kurtarıcı, yaşa Atatürk yaşalar? Hıçkırıktan boğuluyoruz. Gidiyorsun. Bir daha gelmeyeceksin. Marmara solgun. Gölgeler çürüyor. Florya, uzakta, çaresiz ve sessiz, mahzun ve harab.

Gidiyorsun.
Fakat unutulmaz hatıran içimizde. Oraya her gün, hergün geleceksin. Seni her birimiz içimizde, her gün gözlerimiz dolarak bekleyeceğiz ve içimizde istikbal edeceğiz. Ölüm seni bizden almadı, seni derinleştirdi, içimizin köklerine sımsıkı saracak kadar derinleştirdi. İşte o kadar. Değil mi Atatürk? İşte o kadar.


Peyami Safa

19 Kasım 1938(Cumhuriyet Gazetesi)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

1 Eylül 2016 Perşembe
DEĞERLİ DOSTLARIM BENİM TÜRKİYE,DE HİÇBİR PARTİYE KAYIDIM YOKTUR BEN BİR ATATÜRKÇÜ TÜRK MİLLİYETÇİSİ OLARAK MACARİSTAN DAKİ JOBBİK YANİ TURAN PARTİSİNE FAHRİ ÜYEYİM
AYRICA DÜNYA TÜRKLERİ KONGRESİ KURULTAY DELEGESİYİM TÜRKİYE DE SİYESİ BİR PARTİYE
ÜYELİĞİM YOKTUR .






Ben Türk milliyetçisiyim Macaristan turan partisine fahri üyeyim dünya Türkleri kongresi kurultay
Delegesiyim yazdığım yazılar hiçbir siyasi partiye ithafen yazılmamıştır sadece görüş ve düşüncelerimdir amacım halkımı uyarmak Türk milletine birşeyler anlatmak için yazıyorum yani
Toplumda bir farkındalık yaratmak için yazıyorum Tüm amaç ve gayem Türk ekonomik birliğ kurulması için mücadele veren dostlarım,a yardımcı olmaktır.Dünya Türkleri kongresi ilk başladığında
40 kişi idik şimdi dünyanın heryerinde varız yani bugün itibarı ile sayımız japonya dan katılanlar ile
435 bini bulduk ve vargücümüz ile dünya türk ekonomik birliğini oluşturmak için çalışıyoruz yani
Birlikte zenginleşeceğiz birlikte büyüyeceğiz saniyimiz ortak olacak ekonomimiz ortak olacak tek
Para birimi olacak posaportsuz ulaşım olacak ortak savunma tesisleri kurulacak Türk devletleri lider
Leri ile görüşüyoruz ortak çalışma gurupları olacak ve artık Türkün ayak sesleri duyuluyor artık
Abd,ab ,ve diğer ülkeleri korku saldı gerçi korkunun ecele faydası yoktur