16 Nisan 2015 Perşembe

BEN İZMİRLİYİM ÇOK ŞEY Mİ İSTİYORUM? - GÜNDÜZ KAPANCIOĞLU (Bir Izmir Beyefendisi)


Bir ucu Bostanlı´dan başlayan, tüm Karşıyaka ,Alsancak ,Konak'tan
Göztepe’ye ulaşan körfezimin  kıyılarındaki çay bahçelerimi özledim,
Baharlarında ,Yazlarında kimi yerde çardak ,kimi yerde şemsiye
altında imbatla serinleyip, huzur bulduğum  mekanlarımı istiyorum..
Ben İzmirliyim..
Binlerce yıl koyun koyuna yaşadığım Körfezimin yakamozlarından
beni kopardınız...
Gündüz vaktinin pırıltılarıyla oynaşan denizinden ayrı koydunuz...
Denizimi, sahilimi istiyorum...onu bildiğim gibi yaşamak için...
Ben İzmirliyim..
Karşıyaka’da, Nafi Kuymulu ile tarihine not düşülmüş "Karşıyakalı" Çay bahçemi istiyorum...
İskelenin yanında "Tillam" vardı, yok ettiniz..Tilla'mı istiyorum..
...Pasaportta İzmirli Mustafa’nın çaylarını yudumladığım, doyumsuz yaz sabahının serinliğindeki çayımı yudumlamak istiyorum..
Hemen eski rıhtım taşının dibinde.. oynayan balıkları seyrederek..
Saksılarında etrafımızı saran yeşilliğin arasında...
Boyozumu da bir yandan ısırarak..
Ben İzmirliyim...Göztepe’ye kadar ne kadar çaldıklarınız varsa İzmir ve İzmirlilik değerlerimden hepsini istiyorum...
....
Verebilecek misiniz...?
Ey Şehremini Kocaoğlu...
Çok mu şey istiyorum...
O kadar çok şey var ki istenecek.. hem de milyon kere hak sahibi olarak..
Ama sadece bir bardak çayı gönül huzuru, üç kuruşluk nostalji keyfimle içebilmek isteğim..
...
Yani sahilden ayrılıp biraz da yukarı çıkayım babamın yarım asır evvel yaptığı gibi diyerek, Kadifekale’den Yenikale  açıklarında ufku ve günbatımını seredeyim desem de hakkım değil mi?
.
Kalenin yamacında bir duble rakı bize yakışmaz mı..
Kalemi de istiyorum...
Ne zaman vereceksiniz..
Bir bardak çaya  bunu da eklesem ,istiyorum desem çok mu
bay Kocaoğlu....sayın Şehremini...
Ben İzmirliyim..
ege ekspres.com ´dan ALINMISTIR

Hiç yorum yok: